loading...
vistamag
vistamag بازدید : 76 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

دیابت یک اختلال در سوخت و ساز بدن است و همچون، عوامل ژنتیکی و محیطی، در بروز آن نقش دارند. در حالت طبیعی، غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون می‌شود. قند از معده وارد جریان خون می‌شود، لوزالمعده یا پانکراس هورمون انسولین را ترشح می‌کند و این هورمون، باعث می‌شود، قند از جریان خون وارد سلول‌های بدن شود، در نتیجه، مقدار قند خون در حد طبیعی و متعادل باقی می‌ماند. ولی در بیماری دیابت، انسولین به میزان کافی در بدن وجود ندارد، و یا انسولین موجود، قادر نیست تا وظایف خود را به درستی انجام دهد، در نتیجه، به علت وجود مقاومت در برابر آن، قند خون نمی‌تواند به طور مؤثری، وارد سلول‌های بدن شود و مقدار آن بالا می‌رود.

دیابت چیست

انواع دیابت

دیابت را به سه نوع اصلی تقسیم می کنند:

1-دیابت نوع ۱

2-دیابت نوع ۲

3-دیابت بارداری


تشخیص دیابت

افراد مبتلا به این بیماری به صورت پیوسته علائم خاصی را تجربه می کنند. این علائم عبارتند از:

  • تشنگی شدید
  • تکرر ادرار 
  • کاهش وزن 
  • افزایش گرسنگی 
  • تاری دید 
  • عدم تحرک 
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن دست ها یا پاها 
  • تاول زدن مکرر پوست 
  • عفونت لثه ها 
  • خستگی شدید و بی دلیل 


دیابت نوع یک

به باور متخصصان، دیابت نوع ۱ نوعی بیماری خودایمنی است، بدین معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول های بتای لوزالمعده (که مسئول تولید انسولین هستند) حمله می کند و آنها را نابود می سازد. این صدمه دائمی است.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی موجب این حمله می شود. ممکن است دلایل ژنتیک و محیطی در این امر دخیل باشند. هرچند، به نظر نمی رسد عوامل مرتبط با سبک زندگی در این بیماری نقشی داشته باشند.


دیابت نوع دو 

در این نوع دیابت، بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند و یا قادر نیست به خوبی از انسولین استفاده کند. نوع دوم این بیماری معمولا در افرادی اتفاق می افتد که سنشان بالای ۴۰ است، اضافه وزن دارند و یا سابقه خانوادگی دارند. با این حال این نوع از بیماری امروزه به شدت در میان افراد جوان هم در حال افزایش است.


دیابت بارداری

در دوران بارداری، هورمون های مهارکننده ی انسولین در بدن زنان تولید می شود، به همین دلیل، ممکن است زنان باردار به دیابت مبتلا شوند. این بیماری فقط در دوران بارداری رخ می دهد.

از علائم دیابت بارداری می توان به گرسنگی و تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار، خستگی یا خواب آلودگی، خشکی و خارش پوست، تاری دید، کندی ترمیم زخم اشاره کرد.

درمان دیابت

درمان دیابت

در واقع هدف کلی و اصلی از درمان قطعی دیابت نوع یک کم کردن میزان قند خون برای مطلوب سازی زندگی بهتر تمامی بیمارانی است که به این مشکل دچار هستند.

در ابتدا تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی ممکن است به تعادل قند خون کمک کنند، اما با کند شدن تولید انسولین، ممکن است نیاز به تزریق انسولین داشته باشد. جدول زمانی هر فرد برای انسولین درمانی متفاوت است. گزینه‌های درمانی همچنین شامل داروهای زیرزبانی برای کنترل گلوکز و کمک‌های لوزالمعده برای حمایت از تولید انسولین تا حد امکان است.  برای داشتن یک طرح درمان سفارشی به پزشک متخصص مراجعه کنید.






vistamag بازدید : 69 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

لازم است که اجازه ندهیم داوری‌های دیگران باعث شوند که ما خودمان هم درباره خودمان داوری کنیم و از مسیر درست تفسیر درونی دور شویم. برای قوی شدن در این زمینه لازم است که مراقب تفسیرهای درونی خودمان هنگامیکه داوری‌های دیگران را می‌شنویم، باشیم.

تفسیر درونی نقش های خود

برای مثال وقتی یک شخصی به ما می‌گوید که ما آدم متظاهری هستیم، اگر عین این جمله را هم باور کنیم، حال بدی را تجربه نمی‌کنیم چون می‌توانیم بپذیریم که بله ما هم گاهی اوقات ‌به هر دلیلی ظاهرسازی می‌کنیم. اما اگر در درون خودمان یک تفسیر اضافه به این جمله داشته باشیم یعنی تفسیری که ارزش ما را زیر سوال ببرد، ناخودآگاه با بازنواخت گذشته حالمان از کنترل خودمان خارج می‌شود چون در حالت اول ما جمله “متظاهر هستی” را فقط یک واکنش از سمت مخاطب می‌دیدیم که نسبت به رفتار فعلی ما داشته است و می‌توانیم این اجازه را به او بدهیم که نظر خودش را در مورد ما داشته باشد، درست یا غلط.


اما به محض اینکه تفسیر درونی ارزش‌‌گذاری شده صورت می‌گیرد و جمله را به کل شخصیت خودمان نسبت می‌دهیم، قاضی درون ما عمل کرده و ما یا آن شخص را بابت این جمله محکوم می‌کنیم، یا خودمان را که در هر دو صورت یعنی تجربه حال بد.


یعنی در کل درست است که خیلی از افراد درباره شخصیت ما داوری می‌کنند، اما این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم قضاوت آن‌ها را به عنوان واکنشی مربوط به خود آن‌ها ببینیم یا آن را درونی کرده و به شخصیت خود نسبت دهیم.


گام بعدی آزاد کردن خودمان از ایفا کردن نقش‌های قدیمی و تکراری است که طبق عادت از ترس از آن قضاوت‌ها به آن‌ها چسبیده بودیم و وقتی آن قضاوت‌ها آرام آرام در حال درست شدن هستند، ممکن است ما همچنان به آن نقش‌ها از روی عادت بچسبیم و آن‌ها را تکرار کنیم.

خودباوری و عزت نفس

یعنی می‌خواهیم در عمل هم رسیدن به حیطه انتخاب به جای تقلید را در الگوهای ارتباطی تجربه  کنیم. سبک‌های تقلیدی، مدل سازی‌هایی هستند که همه ما از روی افراد مهم زندگی گذشته خودمان نسخه برداری کردیم. ما انسان‌ها مقلد به دنیا آمده‌ایم؛ حرکات، زبان، شیوه لباس پوشیدن، گرایش‌ها و آداب و رسوم گذشتگان خودمان را تقلید می‌کنیم.


بسیاری از این تقلیدها مثبت هستند و به ما کمک می‌کنند که در مسیر رشد قدم برداریم. اما بعضی از آن‌ها هم الگوهایی هستند که مانع رشد می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم از بند این تقلیدهای کورکورانه که مسیر رشد ما را دشوار می کنند رها شویم.


برای پیدا کردن سبک‌های تقلید خود، لازم است که چند روزی با دقت بیشتر روی کارها و حرف‌های روزمره خود تمرکز کنید و تفسیر درونی صحیح و به دور از تاثیر داوری دیگران داشته باشید تا بتوانید از روش‌ها و طرز تلقی‌هایی که در کودکی خود به ذهنتان وارد شده است و شما آن‌ها را انجام می‌دهید یک فهرست تهیه کنید. همه این‌ها را می‌نویسید و آخر شب آن‌ها را تقسیم می‌کنید که کدام یک به نفع زندگی شما بوده و کدام یک به ضرر شما عمل کرده است. 

 

می‌توانید از بین آن فهرست‌ها و همه آن چیزی که در این مسیر کشف کرده‌اید، نقش اصلی خودتان را پیدا کنید، نه نقشی که دیگران به شما داده‌اند.

منبع: ویستامگ


vistamag بازدید : 237 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

ایجاد و راه اندازی سایت به دو روش مرسوم امکان پذیر است. استفاده از دانش برنامه نویسی و کدنویسی صفر تا صد محیط وب سایت یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا. سیستم های مدیریت محتوا کاملا برنامه نویسی شده اند و یک محیط کاربری را در اختیار کاربران قرار می دهند که کاربر می تواند به انتشار و مدیریت محتواها در آن بپردازد.
یکی از این سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است که متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد. کاربران با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توانند بدون داشتن دانش برنامه نویسی اقدام به طراحی و راه اندازی سایت کنند.

وردپرس

وردپرس چیست؟

همان طور که گفته شد وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن‌باز و است که به صورت کاملا رایگان می توان از آن برای ایجاد یک سایت استفاده کرد. در ابتدا این سیستم تنها برای ایجاد و مدیریت وبلاگ ها ایجاد شده بود اما در حال حاضر بسیاری از سایت های بزرگ دنیا به کمک وردپرس طراحی و مدیریت می شوند، زیرا وردپرس ساده‌ترین و انعطاف‌پذیرترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در دنیا است.

در حال حاضر وردپرس محبوب‌ترین سایت ساز در دنیا است و بیش از 33% از وب‌سایت‌های دنیا با وردپرس ایجاد شده و این رقم روزبه‌روز در حال افزایش است. وردپرس با زبان قدرتمند PHP نوشته‌شده و توسط MySQL پشتیبانی می‌شود.


چه سایت هایی را می توان با وردپرس ایجاد کرد؟

این سیستم مدیریت محتوای جذاب قابلیت پیاده سازی انواع سایت های مورد نظر شما را فراهم می کند. به کمک قالب هایی که هر روزه بر تعداد آن ها افزوده می شود می توانید هر نوع سایتی که در زمینه خاصی فعالیت می کند را طراحی و راه اندازی کنید. حتی بدون داشتن قالب خاصی هم می توانید به کمک افزونه ها و یا برنامه نویسی امکانات مورد نظر خودتان را در بستر وردپرس ایجاد کنید.

از جمله سایت هایی که به کمک سیستم وردپرسی ایجاد می شوند: وبلاگ، فروشگاهی، شرکتی، خبری، آموزشی، دانلودی، شخصی، بازی، انجمن، فیلم و موزیک، عکاسی و …

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

چرا بهتر است از وردپرس استفاده کنیم

1- شما با استفاده از این سیستم می‌توانید بدون کد نویسی و هیچ تخصص خاصی سایت خودتان را راه‌اندازی کنید. همین‌طور این امکان را دارید که کار با این سیستم را در زمان بسیار کوتاهی یاد بگیرید، چراکه استفاده از این سیستم بسیار راحت می‌باشد.


2- با استفاده از وردپرس دیگر نیازی به استخدام یک فرد برای پشتیبانی سایتتان ندارید و خودتان به‌تنهایی می‌توانید سایتتان را مدیریت کنید (در صورت نیاز می‌توانید از دوره‌های آموزشی میهن وردپرس که در این راستا جمع‌آوری‌شده است استفاده کنید).

درصورتی‌که بخواهید برنامه‌نویسی سایت و طراحی وب را آموزش ببینید نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار زیادی هستید.


3- با استفاده از سیستم‌­های مدیریت محتوا شما قادر خواهید بود سایت‌های داینامیک(پویا) را راه‌اندازی کنید.


4-بدون نیاز به هزینه گزاف و با یادگیری کار با محیط وردپرس، می توانید به راحتی سایت مورد نظرتان را طراحی و مدیریت کنید. در حالی که اگر بخواهید یک سایت تخصصی برای شما کدنویسی شود لازم است تا هزینه بیشتری صرف کنید.

همه مواردی که ذکر شد از مزایای وردپرس می باشد. از آنجایی که داشتن یک سایت که معرف کسب و کار شما باشد، توصیه ویستامگ این است که حتما از این سیستم برای طراحی سایت خود استفاده نمایید.



vistamag بازدید : 54 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)

شرکت اپل هر ساله از آیفون‌های جدید خود در شهریورماه رونمایی می‌کند؛ گوشی های آیفون باقیمت‌های نسبتاً بالا روانه بازار می‌شود، اما این بار اپل سعی دارد با رونمایی از آیفون SE 2020 به قیمت 400 دلار یک گوشی کامپکت با سخت‌افزار قدرتمند و نزدیک به گوشی های پرچم ‌دار را روانه بازار کند.

در ادامه این مقاله ویستامگ در بخش تکنولوژی قصد داریم شما را با مشخصات آیفون SE 2020 آشنا نماییم.

آیفون SE 2020


ویژگی های طراحی آیفون اس ای 2020

از نظر ظاهری، درست همانند یک آیفون 8 است. قسمت جلو و پشت از شیشه ساخته شده، بدنه و کناره‌ها آلومینیومی هستند. تنها تفاوت بدنی بین آیفون SE و آیفون 8 در این است که  آرم اپل در قسمت عقب قرار دارد تا با آیفون‌های نسل فعلی مطابقت داشته باشد که این باعث می‌شود SE  قبلی، خیلی قدیمی به نظر نرسد.
در قسمت پشتی این گوشی لوگوی اپل و دوربین تکی به همراه فلش LED مشاهده می‌شود. بدنه پشتی این دستگاه از شیشه با محافظ گوریلا گلس و فریم دور این گوشی از آلومینیوم ساخته‌شده است. وزن این دستگاه معادل 148 گرم است ویکی از سبک‌ترین وخوشدست‌ترین گوشی‌های حال بازار به شمار می‌آید. سایز صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با پنل IPS LCD از نوع Retina ساخته‌شده است.


ویژگی های دوربین آیفون SE 2020 

دوربین آیفون SE قابلیت‌هایی شبیه به دوربین آیفون 8 دارد، اما وقتی در کنار پردازنده A13 و iOS13 قرار می‌گیرد، قابلیت‌هایی ایجاد می‌کند که قابل رقابت با بهترین دوربین‌های گوشی هست و حتی می‌تواند با دوربین اصلی آیفون 11 مقایسه شود. دارای HDR هوشمند، قابلیت فیلم برداری سریع و حالت پرتره هست که این امکانات برای یک گوشی 399 دلاری واقعا خاص تلقی می‌شوند.

 

مشخصات آیفون se 2020


دوربین اصلی آیفون SE یه لنز 28mm f1.8 دارد، در صورتی که آیفون 11 دارای دوربین اصلی با زاویه دید عریض و لنز 26 mm f 1.8 و دوربین با زاویه دید فوق عریض با لنز 13mm f/2.4 است. درست است که دوربین آیفون 11 بهتر است، اما این دلیل نمی‌شود که از قابلیت‌های دوربین آیفون SE 2020  چشم پوشی کرد.


ویژگی های پردازنده آیفون SE
چیپست مورد استفاده در این گوشی، چیپست A13 bionic با فناوری 7 نانومتری می‌باشد که از توان پردازشی بسیار خوبی برخوردار است. این تراشه از یک CPU شش هسته ای استفاده می‌کند که معماری آن به صورت 2 هسته 2.65 گیگاهرتزی در کنار 4 هسته 1.8 گیگاهرتز تنظیم شده است.
اپل برای این دستگاه از چیپ گرافیکی چهار هسته‌ای به همراه 3 گیگ رم و سیستم‌عامل به‌روز شده iOS 13 استفاده کرده است که باید گفت از لحاظ مالتی تسکینگ و بازی‌های سنگین، آیفون SE 2020 می‌تواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند. برای این دستگاه حافظه‌های داخلی 64, 128, 256 گیگابایت به همراه 3 گیگ رم در نظر گرفته‌شده است.


اگر قصد خرید یکی از گوشی های جدید آیفون را داشته اید اما به دلیل قیمت بالای آن ها در بازار ایران قادر به خرید نبوده اید می توانید آیفون SE 2020 را برای خرید در نظر داشته باشید. این گوشی هوشمند میان رده اپل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای داشتن یک گوشی برند در دستانتان باشد.

iphone se 2020 با وجود امکانات مناسب می تواند یک گوشی میان رده مناسب از شرکت اپل باشد.

منبع : ویستامگ





vistamag بازدید : 168 شنبه 01 شهریور 1399 نظرات (0)

پیش از آشنایی با دستور پخت کتلت هویج کتوژنیک لازم است بدانید که کتلت یا شامی یکی از وعده‌های غذایی لذیذ است که پایه آن تخم مرغ و گوشت چرخ کرده است. ریشه این غذا از فرانسه گرفته شده و به عنوان یک غذای اصلی در نظر گرفته می‌شود. در ایران در مناطق مختلف کتلت‌های محلی زیادی طبخ می‌شود که هر کدام از آن‌ها طعم‌های متفاوتی دارند. معروف‌ترین کتلت یا شامی همان مخلوط سیب زمینی و گوشت چرخ کرده با پیاز آب گرفته شده است که بعضی افراد آن را با برنج و بعضی با نان سرو می‌کنند.

 

کتلت هویج کتوژنیک

کتلت جزو غذاهای ساده محسوب می‌شود در صورتی که زحمت فراوانی دارد و طبخ آن مهارت خاصی می‌خواهد. در این مقاله ویستامگ قصد داریم تا طرز تهیه کتلت هویج کتوژنیک را با شما به اشتراک بگذاریم امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید.


مواد مورد نیاز کتلت هویج کتوژنیک

هویج متوسط 1 عدد

گوشت چرخ کرده 80 گرم

تخم مرغ 1 عدد

پیاز کوچک 1 عدد

ادویه‌ها: نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

کره به میزان لازم

 

طرز تهیه کتلت هویج کتوژنیک

تهیه کتلت هویج کتوژنیک بسیار آسان است همچنین زمان کمی برای طبخ آن نیاز است. ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می‌کنیم و هویج را نیز با رنده درشت رنده می‌کنیم و آب هویج رنده شده و پیاز رنده شده را کاملا می‌گیریم. آب اضافی باعث شل شدن کتلت می‌شود به همین دلیل باید آب آن کاملا گرفته شود. گوشت چرخ کرده را نیز اضافه می‌کنیم و ادویه‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم و کاملا ورز می‌دهیم تا مواد با هم خوب مخلوط شوند و ادویه‌ها به خورد مواد بروند. در نهایت تخم مرغ را اضافه می‌کنیم و با بقیه مواد مخلوط می‌کنیم.

طرز تهیه کتلت هویج کتوژنیک

تخم مرغ در کتلت هویج کتوژنیک باعث منسجم شدن و چسبندگی مواد می‌شود. تابه را روی حرارت گذاشته و کمی که گرم شد کره را اضافه می‌کنیم و بعد از آب شدن کره مقداری از مواد را برمی‌داریم و به شکل دلخواه در تابه می‌ریزیم در صورت تمایل می‌توانیم از قالب‌های مخصوص برای شکل دادن به کتلت استفاده کنیم فقط باید به این نکته توجه داشته باشیم که لبه‌های قالب را چرب کنیم تا مواد به آن نچسبد. بعد از اینکه یک طرف کتلت کاملا سرخ شد طرف دیگر را سرخ می‌کنیم. زمان لازم برای طبخ این غذا 20 دقیقه است.

vistamag بازدید : 64 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

به یاد داشتن و شناخت محدودیت‌های واقعی انسان نیز باعث می‌شوند که دست از آزار خودمان و دیگران برداریم و انتظار نداشته باشیم که دنیای ما یک دنیای بدون نقص باشد و از اینکه غیر کامل به نظر برسیم، نترسیم.

شناخت محدودیت‌ها

انجام یک آزمایش می‌تواند برای شما یک تجربه بی‌نظیر در شناخت محدودیت‌ها را به همراه داشته باشد. در یک ناحیه پرجمعیت بایستید و افرادی را که رد می‌شوند نظاره کنید. تا آنجایی که می‌توانید افراد بیشتری را مورد توجه قرار دهید. تصور کنید که دور گردن هر یک از آن‌ها یک علامت ویژه‌ای انداخته شده است، یک عبارت نوشته شده از پیام کودک درونشان. عبارت‌هایی مانند:


“خواهش میکنم منو دوست داشته باشید.”

“من رو مطمئن کنید که آدم دوست داشتنی هستم.”

“من می‌ترسم.”

“چقدر نگرانم.”

“کاش اینطوری نبود.”

حالا تصور کنید که این افراد یک پیام دیگری روی قفسه سینه خود دارند. با عبارت‌هایی مانند:


“من آدم خوبی هستم.”

“من کاملا به اوضاع مسلط هستم.”

“ببینید چقدر آدم آرومی هستم.”

“ببینید چقدر مطمئن گام برمی‌دارم.”

“ببینید من چقدر محبوبم.”

“من بهترینم.”

و…..


این تمرین تخیلی به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید، اکثریت وسیعی از افراد واقعا آن چیزی که در خود دارند نشان نمی‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند با یک نقاب مطمئن آنچه که هستند را پنهان کنند و ما اغلب قادر هستیم که پیام نقاب‌های آن‌ها را دریافت کنیم نه پیام‌های قلبی آن‌ها را.

خودباوری و شناخت محدودیت ها

پس شاید لازم است که با شناخت محدودیت‌ها ، کم‌تر از دیگران بترسیم و کم‌تر از آن‌ها گله‌مند باشیم چون وجه اشتراکمان با آن‌ها خیلی زیاد است و فکر نکنیم ما تنها افراد مشکل‌دار دنیا هستیم که مجبور هستیم خیلی از مسائل زندگی خود را پنهان کنیم.


اکثر بایدهای اجباری را که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم، به منظور ایجاد این نقاب‌ها تعیین شده‌اند. با نقاب زندگی کردن یعنی این انتظار را از خودمان داشته باشیم که همواره یک مدل به نظر بیاییم و نپذیریم که حالات و احساسات ما بسته به شرایط تغییر می‌کنند. این به معنی عدم شناخت محدودیت‌های خودمان به عنوان یک انسان است.


برای پذیرش خودمان و تقویت روحیه خودباوری و عزت نفس باید بتوانیم انتظارات خودمان را از خود واقع‌بینانه‌تر کنیم. مسلما پذیرش خودمان باعث می‌شود که دیگران را هم راحت‌تر بپذیریم.



vistamag بازدید : 52 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

ممکن است رونمایی از آیفون ۱۲ جدید به تأخیر بیفتد اما همچنان انتظار می‌رود که عرضه آن امسال باشد و این به این معنا است که ما در اینجا درباره برخی از ویژگی‌های جالب دوربین آیفون ۱۲ صحبت می‌کنیم که منتظرش هستیم.

آیا سری آیفون ۱۲ می‌تواند جهش‌هایی مشابه آیفون ۱۱ پرو را تکرار کند؟ احتمال جهش و تغییر چشمگیر مجدد محصولات اپل کم است، چون آیفون سال گذشته گام‌های بزرگی را برای هوشمندتر کردن هر چه بیشتر عکاسی با اپل را طی کرد.

آیفون 12

1- لنز روشن‌تر برای دوربین فوق گسترده

آیفون ۱۱ برای اولین بار یک دوربین فوق گسترده برای تلفن‌های هوشمند اپل به ارمغان آورد که یک ویژگی جدید عالی است. برای اولین بار آیفون ۱۱ دوربین اولترا واید را به گوشی‌های هوشمند اپل اضافه کرد که قابلیت بسیار خوبی محسوب می‌شود. در واقع فاصله کانونی ۱۳ میلی متری آن به اندازه‌ای عریض است که برای مواقعی که انگشت شما تصادفاً وارد تصویر می‌شود نیاز به یک ابزار برای حذف آن دارید.

اما اولترا واید آیفون ۱۱ با لنز  f/2.4 و حسگر ۱/۳.۶ اینچی کوچک آن چندان قوی نیست و انتظار می‌رود که حداکثر دیافراگرام دوربین آیفون ۱۲ بسیار روشن‌تر باشد، مثل لنزهای f/1.8 که در دوربین اولترا واید هواوی P۴۰ Pro وجود دارد  تا این گوشی بتواند در شرایطی با نور کم عملکرد بهتری داشته باشد. یا حتی حالت Night هم داشته باشد که در حال حاضر فقط در دوربین واید اصلی آیفون ۱۱ وجود دارد.

2-حالت پرتره در ضبط ویدئو

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند اکنون قادر به شبیه سازی چشمگیر بوکه (بوکه افکتی مات یا شکل هنری و زیبایی شناسانه برای عکاسی است) برای عکس‌ها هستند، اما ویدیو به طور کامل یک چالش دیگر است.

تاری شبیه سازی شده برای فیلم  بسیار سخت‌تر از عکس اعمال می‌شود. اشیاء بسیار نزدیک به دوربین، از عمق میدان کم  برخوردار خواهند بود، اما فراتر از آن تلفن شما نیاز به ماسک روی سوژه دارد و حتی در حین حرکت، تاری را برای هر فریم اعمال می‌کند.

مطمئناً این یک چالش فنی بزرگ است، اما شاید یک اسکنر آیفون ۱۲ LiDAR بتواند اطلاعات دیگری را برای کمک به اعمال این ویژگی ارائه دهد، حتی اگر این کار با وضوح خیلی کم انجام شود.

دوربین آیفون 12

3-فضای ذخیره سازی نامحدود عکس در iCloud

یکی از قابلیت‌های خیلی خوب Google Photos امکان ذخیره تعداد نامحدودی عکس ۱۶ مگاپیکسلی و ویدیوی ۱۰۸۰p است. هر چند پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL این قابلیت را برای همه عکس‌ها با رزولوشن اصلی آن‌ها فراهم نکرده‌اند اما باز هم حجم ارائه شده در این سیستم بسیار بیشتر و بهتر از iCloud اپل است.

در حال حاضر، در دوربین آیفون ۱۲ شما هنوز هم از iCloud 5GB برای ذخیره به صورت رایگان استفاده می‌کنید و بعد از آن با پرداخت هزینه کمی برای ۵۰GB و هزینه بیشتر برای ۲ ترابایت از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. مطمئناً می‌توانید با Google Photos که کاملاً خوب با آیفون‌ها کار می‌کند، از تمام عکس‌های خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید.

اما برای کسانی که تلفن‌های خود را به نسخه پشتیبانی iCloud متصل کرده‌اند بسیار راحت‌تر خواد بود چون می‌توانند همه چیز را در یک مکان در اختیار داشته باشند و با توجه به دوربین که بخش مهمی از آیفون ۱۲ است ذخیره عکس رایگان در iCloud می‌تواند یک برد بزرگ برای اپل باشد.

منبع : ویستامگ

 

vistamag بازدید : 46 سه شنبه 07 مرداد 1399 نظرات (0)

Galaxy Watch سامسونگ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند تا به امروز است که به صورت اندرویدی کار می‌کند. گلکسی واچ سامسونگ بر روی سیستم عامل Tizen سامسونگ کار می‌کند، اما به تلفن‌ های Galaxy و Android به راحتی متصل می‌شود. یکی از بهترین امتیازات فروش سامسونگ گلکسی واچ 2 این است که یک ساعت مدور بوده و ظاهری شبیه به یک ساعت سنتی و قدیمی دارد و همچنین شکل و شمایلی کاملا متفاوت با اپل واچ دارد که ممکن است موردپسند خیلی از کاربران نباشند.

 

گلکسی واچ 2


در این مقاله ویستامگ شما را با ویژگی های سامسونگ گلکسی واچ 2 آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.


مشخصات سخت افزاری گلکسی واچ 2

  • نمایشگر امولد 1.2 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسلی

  • چیپست اگزینوس 9110 با پردازنده دو هسته ای 1.15 گیگاهرتز

  • رم 768 مگابایت به همراه حافظه داخلی 4 گیگابایت (مدل LTE با رم 1.5 گیگابایت)

  •  سیستم عامل تایزن 4.0

  • بلوتوث 5.0

  • وای‌فای b/g/n

  • NFC

  • GPS، گلوناس و بایدو

  • باتری 247 میلی آمپر ساعتی

  • حسگرهای شتاب سنج، فشارسنج، نور محیط، سنجش ضربان قلب و ژیروسکوپ

  • ردیابی فعالیت های ورزشی از جمله: قدم زدن، دویدن، دوچرخه سواری، یوگا، شنا، دراز نشست، پیلاتس و ...

  • ابعاد 10.9*40*40 میلی متر و وزن 26 گرم


Galaxy Watch در حال حاضر سخت افزار بسیار خوبی دارد و روی چیپست مخصوص سامسونگ یعنی Exynos 9110 اجرا می‌شود. دارای یک پردازنده دو هسته‌ای می‌باشد اما هنوز هم وظایف را خیلی سریع اجرا می‌کند. همچنین از نظر باتری کارایی دارد، این همان چیزی است که به Galaxy Watch شما عمر باتری طولانی‌تری می‌دهد.

سامسونگ گلکسی واچ 2

ما در واقع امیدوار هستیم که شاهد باتری بهتری در سامسونگ گلکسی واچ 2 باشیم. یکی از نکات جالب درباره ساعت‌های سنتی این است که می‌توانند تا ماه‌ها حتی سال‌ها بدون تعویض باتری به خوبی کار کنند. اینکه همین ویژگی را در یک ساعت هوشمند تجربه کنید فوق‌العاده به نظر می‌رسد چون شارژ کردن روزانه یک ساعت هوشمند و به خاطر سپردن اینکه چه زمانی شارژش تمام می‌شود کمی اذیت‌کننده است.


ویژگی های رابط کاربری گلکسی واچ 2 سامسونگ

تکنولوژی رابط کاربری تایزن 4.0  سامسونگ گلکسی واچ 2 به گونه ای طراحی شده که با حاشیه لمسی چرخشی ساعت به خوبی هماهنگ می شود. صفحه های اصلی ساعت در کل شامل سه بخش کلی هستند. صفحه هوم واچ فیس اصلی را نشان می دهد که قابلیت های شخصی سازی فراوانی هم دارد. با سوایپ کردن (یا استفاده از حاشیه لمسی چرخان) و رفتن به بخش های سمت چپ به اعلان ها دسترسی پیدا می کنید. صفحات سمت راست هم ویجت های برنامه ها را نشان می دهند که هم متنوع هستند و هم به خوبی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می گذارند. با سوایپ از بالای نمایشگر به سمت پایین می توانید به تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال حالت Goodnight یا تئاتر یا عدم مزاحمت را فعال کنید یا تنظیمات وای فای بلوتوث باتری و ... را تغییر دهید.

 

اگر واچ 2 سامسونگ را برای خرید انتخاب کرده اید باید بدانید که سامسونگ گلکسی واچ 2 طراحی زیبایی دارد و به خوبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت می کند. با این حال شیشه نمایشگر گوشی که بالاتر از لبه ها قرار گرفته می تواند مستعد ضربه دیدن یا خش افتادن باشد.


vistamag بازدید : 50 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، میلیون‌ها نفر برای حفظ سلامتی و بهداشت در خانه های خود قرنطینه شده‌اند؛ با این حال دست‌کم یکی از اعضای خانواده مجبور است برای خرید اقلام غذایی و کالاهای مورد نیاز خود، به فروشگاه یا سوپرمارکت مراجعه کند. آخرین یافته ها نشان می دهد ویروس می تواند بین افراد بدون علائم شیوع پیدا کند. ممکن است فرد سطح یا شی را لمس کرده و با تماس دست با دهان، بینی یا چشم ها مبتلا شود. بنابراین بسیار مهم که نکاتی را در هنگام خرید در ایام کرونا رعایت کنید تا بتوانید سلامتی و بهداشت را حفظ کنید.

 

خرید در ایام کرونا


1-ماسک بزنید.

در فروشگاه ها که محیط عمومی به شمار می رود حتما ماسک بزنید. پوشیدن ماسک باعث می شود افرادی که از بیماری خود خبر ندارند از شیوع ناخواسته آن پیشگیری کنند.

حتی اگر ماسک پارچه‌ای ساده‌ای دارید که در برابر ویروس کرونا مقاوم نیست، با این حال استفاده از آن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این ویروس و حفظ سلامتی و بهداشت شما مؤثر باشد، زیرا موجب می‌شود که صورت یا چشم‌ها و دهان خود را لمس نکنید و سرایت آلودگی را به حداقل می‌رساند.

2-دست هایتان را ضدعفونی کنید

به هنگام ورود به فروشگاه، دست‌های خود را با ژل ضدعفونی حاوی الکل، ضدعفونی کنید، تا از خطر انتقال آلودگی به کالاهایی که در فروشگاه به آنها دست می زنید کاسته شود. 

3-دستکش استفاده کنید

برای رعایت سلامتی و بهداشت سعی کنید از دستکش‌های یک بار مصرفِ مقاوم در برابر ویروس کرونا استفاده کنید، زیرا باعث می‌شود پس از لمس کالاها و یا سبد خرید، به تلفن همراه یا چشم ها و صورت خود دست نزنید. یادآوری می‌شود که برای جلوگیری از انتقال آلودگی، باید به شیوه ای صحیح از دستکش‌های یک بار مصرف استفاده کنید و پس از خروج از فروشگاه، باید به شیوه‌ای که دست شما به سطح خارجی دستکش کشیده نشود، آنها را از دست خود خارج کرده و در سطل زباله بیندازید و سپس از ژل ضدعفونی ( Hand sanitizer ) استفاده کنید.

 

سلامتی و بهداشت در ایام کرونا


4-خودتان کارت بکشید

 برای پرداخت وجه، از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد برای حفظ سلامتی و بهداشت در برابر کرونا خودتان کارت را در دستگاه کارتخوان بکشید و آنها نیز خودشان مبلغ و رمز کارت را وارد کنند.

 کارت عابر بانکی را که استفاده کردید، در یک دستمال کاغذی بپیچید و سپس در جیب‌تان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضدعفونی کرده و سپس در کیف‌تان قرار دهید.

اقدامات پس از خرید 

پیش از خرید یکپارچه و یا سفره برای قرار دادن کیسه‌های خرید در آشپزخانه آماده کنید.

اقلام خریداری‌شده را بدون تماس با هیچ یک از سطوح منزل روی پارچه قرار دهید.

قوطی کنسرو و شامپو و غیره که احتمال آلودگی بسته‌بندی آن‌ها وجود دارد را با آب و مایع ظرف‌شویی بشویید.

میوه‌ها را قبل از قرار دادن در یخچال با آب و مایع ظرف‌شویی بشویید.

ترجیحاً پلاستیکی که خریدها را داخل آن قرار داده اید دور بیندازید.

کیسه کیف و یا زنبیل خود را بعد از خرید ضدعفونی کنید.

پارچه و یا سفره ای که کیسه‌ها را روی آن قرار داده اید بشویید.

سینک ظرف‌شویی را بعد از پایان کار ضدعفونی کنید.

 

توصیه ویستامگ این است که با رعایت نکات بالا در هنگام خرید در حفظ سلامتی و بهداشت خوددتان و اطرافیانتان در ایام بکوشید.


vistamag بازدید : 50 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

لذت دیدن بهترین فیلم های جهان برای عاشقان دنیای سینما وصف نشدنی است. در این مقاله قصد داریم به چند فیلم که دیدن آن می تواند در این روزهای کرونایی و قرنطینه شما را سرگرم کند،  به شما دوستداران فیلم های سینمایی معرفی کنیم.

 1-سکوت بره‌ها (Silence of the Lambs)

فیلم «سکوت بره ها» یا Silence of the Lambsساخته جاناتان دمی، در روز ولنتاین سال ۱۹۹۱ اکران شد؛ اثری که بدون شک یکی از فیلم‌های نادر، خلاقانه و بسیار پیشروتر از استانداردهای زمانه‌اش بود. از اولین نمایش فیلم سال‌ها می‌گذرد اما، «سکوت بره ها» همچنان ویژگی‌های منحصربه‌فردش را حفظ کرده است و به‌عنوان ترکیبی سیال از «فیلم ترسناک گوتیک»، «تریلر روان‌شناسانه» و «درام پلیسی» با سایر آثار مشابهش تفاوت‌هایی اساسی دارد: این تفاوت‌ها، شامل حضور مجموعه‌ای از بازیگران درجه‌یک، کارگردانیِ حرفه‌ای و رعایت عالی‌ترین استانداردهای کیفی تولید می‌شود. فیلم در زمان اکران، به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت و منتقدان زبان به تحسینش گشودند؛ البته به‌جز تعداد اندکی که از تماشای آن آزرده شده بودند.

 

فیلم سکوت بره ها


2-تلقین (Inception)

کریستوفر نولان، کارگردانی است که بیشتر هواداران سینما او را با سه‌گانه «شوالیه تاریکی» به یاد می‌آورند. اما او عناوین بسیاری را کارگردانی کرده که شاید «تلقین» یکی از بهترین آن‌ها باشد. تماشای «تلقین» که فیلمی پیچیده و فلسفی است، شاید کمی برای مخاطبان عام سینما دشوار به نظر می‌رسد. اما فراموش نکنید کریستوفر نولان، همیشه داستان‌های پیچیده را به زیباترین حالت ممکن روایت می‌کند.

 

فیلم تلقین


3-آینه (Mirror)

فیلم سینمایی آینه یکی از آثار مهم سینمایی است که تحت عنوان سینمای هنری شناخته می‌شود. واضح است که سینما خود یک هنر است و بعضا جنجال‌هایی هم بر سر استفاده از این اصطلاح در گرفته اما این نوع فیلم‌سازی تلاش می‌کند سینما را بیش از هر چیز در قالب یک هنر بازتاب دهد و به موفقیت تجاری یا عامه‌پسندبودن اثر تا حدود زیادی بی‌اعتنا است. آینه را آندری تارکوفسکی فیلم‌ساز، نویسنده و نظریه‌پرداز روس کارگردانی کرده که بخاطر ساخت فیلم‌های پیچیده، شاعرانه و غیرمتعارف مشهور است.

4-درباره زمان(About Time)

اگر به تماشای فیلم‌های عاشقانه که رگه‌هایی از کمدی دارند هم علاقه‌مند هستید، فیلم «درباره زمان» تقریبا یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. این فیلم بریتانیایی، داستان جذاب و در عین حال سرگرم‌کننده‌ای دارد که تماشای آن برای هواداران فیلم‌های عاشقانه به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود.

 

فیلم درباره زمان


5-باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

باشگاه مبارزه به‌عنوان یکی از پربحث‌ترین فیلم‌های دهه‌ ۹۰، تاثیر چشمگیری بر فرهنگ عامیانه داشته است. جمله‌ معروف تایلر داردن، «اولین قانون باشگاه مبارزه اینه که کسی درباره‌ی باشگاه مبارزه حرف نمی‌زنه!» به‌سرعت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین نقل‌قول‌های دهه‌ ۹۰ شد.

 

فیلم باشگاه مشت زنی


6-Yesterday (دیروز)

فیلم «دیروز» یکی از متفاوت‌ترین کمدی‌های موزیکال چند سال اخیر است. اگر به فیلم‌های موزیکال علاقه ندارید، نگران نباشید. این فیلم شباهتی با فیلم‌های موزیکال سینما ندارد. موسیقی در فیلم «دیروز» یک عنصر جانبی برای پردازش بیشتر داستان جذاب آن است. اگر ویروس کرونا شما را هم دلسرد کرده و قرنطینه خانگی روی روحیات شما تاثیرگذار بوده، تماشای «دیروز» مانند یک داروی بی‌نظیر، زندگی شما را دگرگون می‌کند.

 

ویستامگ امیدوار است فیلم هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شد را ببینید و از آن لذت ببرید.

vistamag بازدید : 42 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

کیک های وارونه یکی از دسته های دسر هایی هستند که در آن ها میوه ها در ته ظرف قالب چیده شده و سپس مایع کیک بر روی آن ریخته می شود تا وقتی که پس از پخت کامل کیک بر روی ظرف مخصوص کیک برگردانده شد، میوه ها در قسمت رویی کیک قرار بگیرند.

 

کیک آناناس


کیک آناناس یکی از معروف ترین کیک های وارونه است که طعم خوشمزه ی آن، یک عصر دل انگیز در کنار خانواده را با صرف این کیک برایتان رقم خواهد زد.

در این مقاله مهارتهای زندگی از ویستامگ قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای تهیه کیک آناناس

  • آرد ۱۷۰ گرم

  • شکر ۱۵۰ گرم

  • تخم مرغ ۲ عدد

  • روغن مایع ۶۰ میلی لیتر

  • آب آناناس ۶۰ میلی لیتر

  • ماست یونانی ۲ قاشق غذاخوری

  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

  • آناناس ۳ حلقه

  • گردو خرد شده ۷۰ گرم

  • بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

  • وانیل نصف قاشق چای خوری

  • نمک ۱ پینچ

طرز تهیه کیک آناناس

ابتدا تخم مرغ‌ها را با دور تند همزن می‌زنیم تا رنگ آن‌ها کرم رنگ شود. در مرحله بعد شکر، وانیل، روغن، ماست یونانی و آب آناناس را اضافه می‌کنیم و مجددا با دور تند همزن می‌زنیم. بکینگ پودر و نمک و آرد الک شده را به مواد اضافه می‌کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه مواد به طور کامل مخلوط شدند گردوی خرد شده را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

طرز تهیه کیک آناناس

مقداری از مواد کیک آناناس را برمی‌داریم و در ظرفی جداگانه پودر کاکائو را به آن اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم. کف قالب را کاغذ روغنی می‌اندازیم و فر را در دمای ۱۷۰ درجه گرم می‌کنیم.


مقداری از مواد را داخل قالب می‌ریزیم و روی آن از مواد کاکائویی استفاده می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم و در مرحله بعد بقیه مواد را می‌ریزیم و در مرحله آخر حلقه‌های آناناس را روی کیک می‌گذاریم و داخل فر به مدت ۵۰ دقیقه قرار می‌دهیم.

بعد از آن که از فر خارج کردیم آن را کنار می‌گذاریم تا سرد شود و بعد از قالب خارج کرده و برش می‌زنیم.


ارزش غذایی

۲۴۵۴ کالری

نت کرب ۳۲۱ گرم

کربوهیدرات کل ۳۳۵ گرم

فیبر  ۱۴ گرم

چربی ۱۱۱ گرم

پروتئین ۴۵ گرم

 

امیدواریم این کیک خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار جمع خانواده لذت ببرید. با ویستامگ و بخش آشپزانه برای دریافت دستور تهیه غذاها و دسرهای خوشمزه همراه باشید.

vistamag بازدید : 55 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

در چند دهه اخیر یک صعود و افزایش ناگهانی در جامعه یوگا اتفاق افتاده است. نه فقط به این دلیل که تحقیقات مزایای یوگا را بهبود بخشیده باشد بلکه پزشکی حرفه ای و افراد معروف نیز این ورزش هیجان انگیز را پیشنهاد میدهند و پذیرفته اند. درحالیکه برخی از آنها از یوگا به عنوان مد استفاده میکنند و آن را با عرفان عصر جدید مرتبط می دانند، اما برخی دیگر تضمین میکنند که این ورزش واقعا باورنکردنی است. چیزی که آنها درک نمی کنند، این است که آنچه آنها به عنوان ورزش دیگری مورد توجه قرار میدهند به گونه ای به آنها منفعت خواهد رساند که هرگز تصور آن را در جهان یوگا نخواهند کرد.

ورزش یوگا

یوگا چیست؟

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند.


تاریخچه یوگا

یوگا را می‌­توان با تمدن­‌های هندو - ساراسواتی (Indus-Sarasvati) در کشور هند و تا 5000 سال قبل از زمان حاضر پیوند داد.

گفته می‌­شود که یک معلم هندو با نام پاتانجلی (Patanjali)، اولین اصول یوگا را در متون مقدس دینی با نام یوگا سوترا (Yoga Sutra) ثبت کرده است. بسیاری از اشکال مختلف یوگا از آن زمان تاکنون تا حد بالایی توسعه یافته و هر یک از آن‌ها بر عرصه جدیدی از توسعه شخصی تمرکز نموده­‌اند.

هاتا یوگا (Hatha yoga)، یکی از سبک­‌های شناخته‌­شده و معروف یوگا می‌­باشد. این سبک در سال 1920 و به لطف تی کریشنا ماچاریا (T. Krishnamacharya) به غرب آمده و امروزه یکی از محبوب‌­ترین سبک­‌های یوگا به شمار می­‌رود.


مزایای ورزش یوگا

1.بهبود گردش خون: اولین چیزی که یوگا انجام میدهد بهبود بخشیدن گردش خون است. این به این معنی که گردش بهتر اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن وجود خواهد داشت. جریان خون بهبود یافته نیز اندام های سالم و پوست درخشان را در بر خواهد داشت.

2.افزایش قدرت بدنی: زمانی که یوگا انجام میدهید، اندام های داخلی بدن تحریک می شوند و در نتیجه مقاومت خود را به بیماری ها افزایش میدهند.همچنین شما پس از سالها تمرین قادر خواهید بود که بگویید بدن شما نقش خود را کاملا ایفا کرده است.


یوگا

3.بهبود تعادل بدن: یوگا همچنین باعث افزایش و تعادل تمرکز برای کنترل وزن بدن میشود. ورزش باقاعده توانایی شما را بهبود میبخشد که با تمرکز بر تمرینات کلاس تمرکز بیرونی شما نیز بیشتر خواهد شد.

4.جلوگیری از پیری زودرس: یوگا به سم زدایی بدن کمک میکند، بنابراین سموم و رادیکال های آزاد را ازبین میبرد.این علاوه بر دیگر مزایا در به تاخیر انداختن پیری کمک میکند .یوگا همچنین استرس را ازبین میبرد.که یکی از عوامل مهم پیری میباشد.

5.کاهش استرس: هنگامی که شما روی مت هستید، تمام توجهتان را به موضوع دستتان متمرکز میکنید و ذهن شما به آرامی استرس و مشکلاتی که آن را تحریک میکند ازبین میبرد.هنگامی که شما یوگا تمرین می کنید استرس و اضطراب روانی و سطح احساسات سرکوبگر را مدیریت میکنید در حالیکه ممکن است غمگین باشید، اما با انرژی منفی افسردگی مبارزه می کند.

 

ویستامگ توصیه می کند که برای بالا بردن تمرکز و بهبود روحیه تان هم که شده انجام ورزش یوگا را آغاز کنید. با توجه به نتایج و تاثیراتی که انجام مداوم آن بر روی شما خواهد داشت قطعا به آن علاقه مند خواهید شد.

vistamag بازدید : 32 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

آزمایشات انجام شده توسط دانشمندان نشان می‌دهد که ویروس می‌تواند دو تا سه روز بر روی پلاستیک و فولاد ضدزنگ زندگی کند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند که هر روز سطوح پر تماس از جمله تلفن، کیبورد و کامپیوتر را تمیز و ضدعفونی کنید. در این میان از آن جایی که گوشی های تلفن همراه یکی از پر استفاده ترین وسایلی است که همه جا با ما همراه است، ضدعفونی کردن تلفن همراه و یافتن محلول مناسب برای آن، مسئله‌ای است که با همه‌گیری ویروس کرونا این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

ضدعفونی کردن تلفن همراه

 ضدعفونی کردن تلفن همراه

بهترین راه برای ضدعفونی کردن تلفن همراه این است که افراد از دستمال آغشته به مواد ضدعفونی استفاده کنند و تمام قسمت‌های گوشی خصوصا منافذ از جمله محل کابل شارژ و هندزفری را به دقت تمیز کنند.

در هنگام استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای ضدعفونی کردن تلفن همراه نکات زیر را رعایت کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه الکترونیک شما خاموش است و به پریز برق متصل نیست.

  • یک پارچه میکروفیبر را با اسپری ضدعفونی‌کننده (ترجیحاً الکل) مرطوب کنید و مراقب باشید که این پارچه بیش از حد به الکل آغشته نباشد.

  • صفحه گوشی یا تبلت را با ماده ضدعفونی، میکروب زدایی کنید.

  • اجازه دهید اسپری برای مدت زمان کوتاه روی تلفن همراه باقی بماند.

  • صفحه گوشی خود را با یک پارچه میکروفایبر تمیز، خشک کنید؛ در صورت استفاده از الکل، به‌دلیل فرار بودن آن نیازی به خشک‌کردن گوشی نیست.

  • ماده ضدعفونی‌کننده را مستقیماً روی تلفن همراه اسپری نکنید.


ضدعفونی کننده مناسب برندهای موبایل
اپل در وب سایت خود می‌گوید که شما می‌توانید با خیال راحت آیفون خود را با دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده تمیز کنید. سامسونگ به وب سایت خود اضافه کرده است که می‌توانید از محلول مبتنی بر الکل، اتانول یا ایزوپروپیل۷۰% ( Isopropyl ) استفاده کرده و آن را با پارچه میکروفیبر روی گوشی خود بمالید.


مواد مناسب دیگر برای ضدعفونی کردن تلفن همراه
اگر تلفن همراه شما محصول هیچ یک از شرکت‌های سامسونگ و اپل نیست می‌توانید از مواد زیر برای ضدعفونی موبایلتان استفاده کنید:

ضدعفونی کردن گوشی موبایل

  1. محلول آب و الکل اگرچه شرکت اپل توصیه نمی‌کند از هیچ محلول حاوی الکل، آمونیاک و سایر مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید، اما برخی دیگر می‌گویند این مواد در صورت استفاده به مقدار کم به گوشی شما آسیب نمی‌زند. بنابراین می‌توانید پارچه میکروفیبر یا پنبه را به مخلوطی از ۶۰ درصد آب و ۴۰ درصد الکل اتانول یا ایزوپروپیل آغشته کرده و برای ضدعفونی کردن تلفن همراه از آن استفاده کنید.

  2. آب مقطر و سرکه سفید مخلوط کردن ۵۰ درصد آب مقطر و ۵۰ درصد سرکه سفید می‌تواند یک راه‌حل دیگر برای تمیز کردن تلفن همراه باشد. این محلول را به یک پارچه نرم اسپری کرده و به آرامی روی گوشیتان بمالید.

  3. محلول آب و صابون گوگل می‌گوید شما می‌توانید پارچه نرم را در صابون و آب غوطه‌ور کنید؛ فقط مراقب باشید رطوبت داخل گوشی نرود.

ضدعفونی کردن وسایل جانبی گوشی از جمله کابل شارژ و هندزفری که مدام استفاده می‌شود نیز ضروری است و توصیه ویستامگ  این است که این وسایل نیز مانند خود گوشی و به شیوه‌ای که گفته شد، ضدعفونی شود.

vistamag بازدید : 32 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

با توجه به مقالات فراوانی که در زمینه مشکلاتی که اضافه وزن و چاقی در سلامتی افراد ایجاد می کند، احتمالا به لزوم رسیدن به وزنی متعادل و داشتن برنامه غذایی سالم پی برده اید. بنابراین شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که به فکر این افتاده اید که به کمک رژیم غذایی وزن خودتان را کاهش دهید و به یک وزن متعادل برسید. پس توصیه می کنیم این مقاله ویستامگ را که در رابطه با 3 نوع رژیم لاغری و غذایی تهیه شده است از دست ندهید.


رژیم لاغری

رژیم دوکان

رژیم دوکان یک رژیم غذایی پروتئینی فشرده برای کاهش وزن است. افراد در این رژیم، مجاز به مصرف غذاهای غنی از پروتئین هستند و از چربی ها و کربوهیدرات ها دوری می کنند. در این رژیم در صورت رعایت اصولی در هفته اول تا 3 کیلو از وزن فرد کاسته می شود. در صورت ادامه رژیم دوکان 2-1 کیلو وزن در هر هفته کم می شود تا زمانی که وزن فرد به هدف دلخواه برسد.

پروتئین، حاوی کالری کمتری نسبت به هر گرم از غذای غنی از چربی و کربوهیدرات است و در نتیجه باعث احساس سیری بیشتری می شود. چون نیاز به زمان بیشتر و همچنین انرژی متابولیک ( Metabolism ) بیشتری برای هضم دارد، باعث می شود کالری کمتری تولید شود. این امر باعث می شود بدن برای تولید انرژی چربی های ذخیره شده را بسوزاند و  باعث کاهش وزن سریع شود.

ورزش منظم به ویژه پیاده روی سریع در تمام مراحل رژیم دوکان توصیه می شود تا سوختن چربی را تسریع کند.


رژیم تخم مرغ
رژیم تخم مرغ یک رژیم کم کربوهیدرات و کالری، اما با پروتئین بالاست. این رژیم برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود و بدون حذف پروتئین به تقویت عضلات منجر می شود

رژیم تخم مرغ انواع مختلفی دارد، اما در هر یک از آن ها شما فقط می توانید از آب یا نوشیدنی های با کالری کم استفاده کنید.

در این رژیم، غذاهایی با کربوهیدرات بالا و قندهای طبیعی مانند میوه ها، نان ها، پاستا و برنج از رژیم غذایی حذف می شوند. در رژیم تخم مرغ، هیچ نوع تنقلاتی وجود ندارد، به جز آب یا سایر نوشیدنی های با کالری بسیار پایین.

رژیم تخم مرغ

رژیم خام گیاه خواری
رژیم های لاغری و خام گیاه خواری مختلف بسیاری وجود دارد که می تواند لاغرتان کند. یکی از بهترین انواع این رژیم ها، رژیم خام گیاه خواری است. این رژیم علاوه بر سم زدایی بدن تان شما را لاغر می کند. این رژیم به طور کامل از غذاهای خام تشکیل شده است. این غذاها شامل میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه ها، غلات و حبوبات ( که معمولا خیس خورده یا جوانه زده هستند ) و جلبک دریایی است. به غذایی خام می گویند که به آن دمای بالاتر از ۱۱۵ درجه فارنهایت داده نشده باشد. در رژیم خام خواری بیشتر از روش آب گیری، خشک کردن، خیساندن و جوانه زدن استفاده می شود.


امیدواریم این مقاله به شما برای انتخاب رژیم لاغری کمک کرده باشد. توصیه ویستامگ این است که پیش از آغاز رژیم های لاغری و پیش از هر اقدامی برای لاغری حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

vistamag بازدید : 37 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

آیا تا به حال شده است، شما در حالی که مشغول انجام کارهای ساده ای هستید، ناگهان احساس سرگیجه یا تهوع کنید؟! آیا احساس میکنید که تمام خون شما به مغزتان رسیده است و تعادل تان را از دست داده اید؟ اگر به این سوالات پاسخ مثبت دادید، فشار خون شما پایین تر از حد نرمال است، و نیاز به درمان فوری دارید. فشار خون پایین می‌تواند موجب سرگیجه و غش کردن شود.

فشار خون پایین

افت ناگهانی فشار خون چیست؟

افت ناگهانی فشار خون اغلب در کسی که از وضعیت نشسته می خواهد بایستد، رخ می دهد. این نوع فشار خون پایین به عنوان افت فشارخون وضعیتی شناخته می شود. افت فشارخون وضعیتی به عنوان یک عیب در سیستم عصبی خودکار ( بخشی از سیستم عصبی است که اقدامات حیاتی غیر ارادی، مانند ضربان قلب را کنترل می کند) در نظر گرفته می شود.


به طور معمول، هنگامی که فردی می ایستد، مقداری خون در اندام تحتانی جمع می شود. این امر باعث افت فشار خون می شود. اما بدن شما به طور معمول به قلب پیام ارسال می کند که سریع تر بتپد تا رگ های خونی منقبض شوند و افت فشار خون را جبران کند. اگر این اتفاق نیافتد، و یا به آرامی اتفاق بیفتد، باعث ایجاد افت فشارخون وضعیتی می شود.


خطر ابتلا به فشار خون کم و فشار خون بالا به طور معمول با افزایش سن افزایش می یابد. علاوه بر این، جریان خون در مغز با افزایش سن کاهش می یابد که اغلب نتیجه ی تشکیل پلاک در رگ های خونی است. برآورد شده است که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال دارای افت فشار خون وضعیتی هستند.


 افراد در خطر فشار خون پایین

فشار خون پایین (افت فشار خون) می‌تواند در هر کسی رخ دهد، هرچند انواع مختلفی از فشار خون پایین، بسته به سن شما و سایر عوامل، وجود دارد، اما عوامل زیر باعث افزایش خطر و ایجاد عوارض در افراد می‌شود:


سن: افت فشار خون در هنگام ایستادن یا بعد از خوردن غذا عمدتاً در بزرگ‌سالان بالای 65 سال اتفاق می‌افتد. فشار خون پایین به طور غیرمستقیم بر روی کودکان و نوجوانان جوان تأثیر می‌گذارد.


داروها: افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند، مانند داروهای ضد فشار خون مانند مسدود کننده‌های آلفا، خطر ابتلا به فشار خون پایین‌تر را دارند.


برخی بیماری‌ها: بیماری پارکینسون ( Parkinson )، دیابت و بعضی از بیماری‌های قلبی شما را در معرض خطر بیشتر ابتلا به فشار خون پایین قرار می‌دهد.

فشار خون

چند توصیه برای موارد افت فشارخون


هنگام سستی و بی‌حالی:

به محض بروز سرگیجه بنشینید یا اگر ممکن است دراز بکشید و پاهایتان را برای حدود ده دقیقه بالا نگه‌ دارید تا خون به مغز فرستاده شود.


هنگام از خواب برخاستن:

برای چند لحظه به رختخواب برگردید. سپس خیلی آهسته از وضع نشسته تغییر حالت دهید و به تدریج بایستید.


برای افزایش فشارخون:

بیشتر آب بنوشید، بویژه آب‌های معدنی که حاوی سدیم باشد. خوردن غذاهای شور نیز در افزایش فشارخون موثر است.


چنان‌که در موارد پرفشاری خون توصیه می‌شود از خوردن خوراکی‌های شور بپرهیزید؛ بالعکس در موارد پایین بودن فشار خون مصرف نمک بیشتر توصیه می‌شود، زیرا نمک آب را در شریان‌ها نگه می‌دارد و ماندن آب در رگ‌ها به افزایش فشارخون کمک می‌کند.

توصیه ویستامگ این است که در صورت ادامه پیدا کردن مشکل فشار خون پایین حتما به پزشک مراجعه کنید. ویستامگ امیدوار است که این مقاله به درمان مشکل فشار خون شما کمک کند. با مقالات آینده ما در زمینه سلامتی و بهداشت همراه باشید.



vistamag بازدید : 30 شنبه 24 خرداد 1399 نظرات (0)

لباس ها به صورت طولانی مدت با پوست ما در تماس هستند بنابراین می‌توان آن‌ها را به عنوان یکی از منابع مهم آلودگی و انتقال ویروس کرونا دانست که باید به صورت مرتب شسته و حتی ضدعفونی شوند. ضد عفونی کردن لباس ها در شرایط کنونی یکی از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی است که به آن تاکید فراوان دارد. با توجه به اینکه هنوز مدت ماندگاری ویروس کرونا بر روی لباس به اثبات نرسیده، متخصصان توصیه می‌کنند هنگام شستن آن‌ها احتیاط کرده و از محلول ضدعفونی خانگی و یا محلول‌های ضدعفونی کننده رایج در بازار استفاده کرده و ماشین لباسشویی را هم ضد عفونی کنید. 

 

انتقال ویروس کرونا


ویروس کرونا چه مدت روی لباس باقی می‌ماند

اولین چیزی که قبل از شستشوی لباس ها به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا لازم است بدانید این است که، ویروس کرونا جدید معمولا از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه یک فرد آلوده منتقل می‌شود، اما به این نکته اشاره داشته که ویروس ممکن است برای ساعت‌ها تا روز‌ها روی سطوح ساخته شده از مواد مختلف، از جمله لباس باقی بماند.

اگرچه همچنان به طور دقیق مشخص نیست، اما کرونا ویروس جدید ممکن است برای چند ساعت تا شاید یک روز روی لباس باقی بماند. این تا حد زیادی به شرایط محیطی بستگی دارد، زیرا دما و رطوبت می‌توانند بر رشد ویروس تاثیرگذار باشند.

با این وجود، به نظر نمی‌رسد که لباس‌ها به عنوان یک ابزار اصلی گسترش و انتقال ویروس کرونا جدید عمل کنند. اما ما با ویروسی جدید مواجه هستیم که اطلاعات کاملی درباره آن نداریم و از این رو، حفظ ایمنی و انجام اقدامات احتیاطی همچنان بهتری گزینه محسوب می‌شود.


نحوه ضد عفونی کردن لباس‌های بیمار

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و سازمان بهداشت جهانی در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کردن لباس‌های بیمار کوویدـ۱۹ ( Covid-19 ) و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مواردی را مطرح کرده است.


قبل از شروع به تمیز کردن، ماسک جراحی و یک جفت دستکش پوشیده شود. از لمس صورت و چشم‌ها در طول تمیزکاری خودداری شود. پنجره‌ها به منظور تهویه باز نگه داشته شوند.


از پرتاب کردن لباس‌ها خودداری شود. از ماشین لباسشویی و شوینده مناسب و ترجیحاً آب داغ برای شستن استفاده شود. شست‌وشو با آب داغ ۷۰ درجه سانتی‌گراد و شوینده برای حداقل ۲۵ دقیقه توصیه می‌شود. اگر شست‌وشو با آب دمای کمتری صورت می‌گیرد از ماده شیمیایی مناسب برای دمای پایین و با غلظت مناسب برای شست‌وشو استفاده شود.

 

ضد عفونی لباس


هنگام خشکشویی لباس‌ها (برای مثال در بیمارستان) تنظیمات به گونه‌ای انتخاب شود که گرم‌ترین آب برای شست‌وشو استفاده شود. می‌توان لباس‌های کثیف را که در تماس با فرد بیمار بوده با لباس‌های سایر افراد شست‌وشو داد. چرخ دستی یا هر وسیله‌ای که برای حمل‌ونقل لباس‌های شستنی استفاده می‌شود تمیز و ضدعفونی شود.


هنگام شستن یا قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی از تکان دادن آن‌ها خودداری شود تا از پراکنده شدن ویروس‌های احتمالی موجود بر سطح آن‌ها و انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.


پیشگیری از انتقال کرونا با شستشوی لباس‌ها در خانه

ملحفه‌ها، حوله‌ها و لباس‌ها را به طور مداوم تمیز کنید.

لباس‌ها و سایر اقلام را تکان ندهید تا احتمال پخش ویروس از طریق هوا را به حداقل برسانید.

این اقلام را با صابون یا مواد شوینده و با استفاده از آب با بیشترین دمای توصیه شده بشویید و سپس آنها را به طور کامل خشک کنید – این دو اقدام در کشتن ویروس‌ها مفید هستند.

بلافاصله دست‌ها را با آب و صابون بشویید یا از ژل‌های الکل‌دار استفاده کنید.

سطل یا کیسه لباس‌های کثیف را نیز شسته یا ضدعفونی کنید. بهتر است اقلام کثیف را در کیسه‌های یکبار مصرف نگهداری کنید.

 

ویستامگ امیدوار است به کارگیری روش های گفته شده از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند و با رعایت نکات ذکر شده ایمنی شما را به همراه داشته باشد.


vistamag بازدید : 39 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

گوش درد احساسی ناخوشایند و آزاردهنده است. احتمالا شما در سنین مختلف تابه‌حال درد گوش را تجربه کرده‌اید. درد گوش ممکن است روی یک یا هر دو گوش تأثیر بگذارد، اما بیشتر اوقات در یک گوش است. ممکن است ثابت باشد یا بیاید و برود و درد ممکن است کسل کننده، تیز یا سوزاننده باشد.

در این مقاله ویستامگ که به مسئله گوش درد پرداخته، قصد داریم تا شما را با چند راه حل برای رفع و درمان گوش درد آشنا کنیم.

 

گوش درد


البته طبیعی است که ما به شما توصیه نمی‌کنیم در هنگام گوش درد، درمان خانگی گوش درد را به درمان‌های طبی پزشک معالج ترجیح دهید. گوش درد می‌تواند یک نشانه از ده‌ها علت بیماری‌زا باشد که فقط توسط پزشک قابل تشخیص است. صرفا به عنوان یک اقدام موقت و کمک‌کننده، درمان خانگی گوش درد را برای کم کردن شدت درد استفاده کنید.


یک کمپرس گرم: یک دستمال را زیر آب گرم نگه دارید و آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس ، آن را به مدت 20 دقیقه یا بیشتر از روی گوش که در معرض آلودگی است قرار دهید تا درد آن کم شود یا یک بطری آب گرم را روی گوش قرار دهید.


استفاده از کمپرس پیاز: پیاز از ویژگی های ضد عفونی کننده و ضد باکتری سود می برد، و برخی افراد مدعی هستند که گزینه ای خوب برای عفونت های گوش محسوب می شود. یک پیاز تازه را نصف کرده و در یک پارچه تمیز پیچیده و آن را برای پنج تا 10 دقیقه روی گوشت تحت تاثیر قرار گرفته نگه دارید. همچنین، شما می توانید دو تا سه قطره آب پیاز حاصل از رنده کردن آن را درون گوش بریزید. البته هیچ تکه پیازی نباید همراه با آب آن باشد.


خشک کردن گوش: این روش همچنین می تواند به افرادی که به طور مرتب از گوش شناگر رنج می برند کمک کند. با استفاده از گرمای کم سشوار در نزدیکی گوش می توان به خشک شدن هرگونه رطوبت باقیمانده در گوش پس از خارج شدن از استخر یا دوش کمک کرد. 


آب اکسیژنه (پراکسید هیدروژن) در درمان خانگی گوش درد: پراکسید هیدروژن ( Peroxide ) برای سال‌های متمادی به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری گوش استفاده شده است. با استفاده از قطره‌چکان چند قطره پراکسید هیدروژن در گوشتان بریزید. در صورت لزوم، چند ساعت پس از بار اول دوباره این روش را تکرار کنید. آب اکسیژنه توانایی پاک‌کنندگی دارد و به تخلیه مواد گیر کرده در گوش کمک می‌کند.


نعناع: هر دو آب نعناع و روغن را می توان برای بهبود درد گوش استفاده کرد.نعناع دارای ویژگی ضد التهابی است، که التهاب را آرام می کند .چند تا از برگ های نعناع را له کنید و آب آن را بگیرید.2-3 قطره از این آب را داخل گوش خود بریزید.یا روغن نعناع را در خارج از گوش قرار دهید.مطمئن شوید که هیچ قطره ای به داخل گوش نریزد.

درمان گوش درد با نعناع

استفاده از سیر: سیر از ویژگی های آنتی بیوتیک برخوردار است، از این رو درمانی عالی برای گوش درد ناشی از عفونت گوش محسوب می شود. سیر را در کمی روغن حرارت دهید و سپس اجازه دهید ترکیب سرد شود. ترکیب را از صافی عبور داده و دو قطره از روغن را درون گوش بریزید.


ویستامگ امیدوار است به کارگیری این راه حل ها از التهاب و درد گوش شما بکاهد. اما همچنان توصیه ما این است در صورت تداوم گوش درد در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

 

vistamag بازدید : 71 سه شنبه 13 خرداد 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه پیتزا قارچ خانگی را به شما آموزش دهیم. عده‌ای عقیده دارند تاریخچه پیتزا به کشور یونان برمی‌گردد ولی با این حال گفته شده که سربازهای داریوش در قرن ششم روی سپرهای خود خمیر پهن می‌کردند و روی آن را با پنیر و خرما می‌پوشاندند و روی آتش قرار می‌دادند.

پیتزا قارچ و سوسیس

پیتزا از روم به جنوب ایتالیا رفت و به نوعی غذای فقیران محسوب می‌شد. رفته رفته با گذر گردشگران از این منطقه پیتزا جهانی معروف شد و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرد.


پیتزای مدرن به شکل امروزی توسط نانوایی به نام رافائل اسپوزیتو در سال ۱۸۸۹ تهیه شد. اوایل در ایتالیا پیتزا در فضای آزاد کنار خیابان‌ها فروخته می‌شد اما رفته رفته مغازه‌های کوچک شکل گرفت و پیتزا فروشی‌ها تشکیل شدند.


اولین پیتزا در قرن ۱۷ درست شد که از خمیر و مقداری گوجه و ریحان و پونه کوهی تشکیل شده بود. در این مقاله سعی داریم تا طرز تهیه پیتزای تک نفره قارچ را با شما به اشتراک بگذاریم که بسیار ساده و آسان است.

مواد مورد نیاز برای خمیر پیتزا قارچ

آرد ۶ قاشق غذاخوری

مخمر نصف قاشق چای خوری

نمک نوک قاشق چای خوری

بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

شکر نوک قاشق چای خوری

مواد مورد نیاز روی خمیر

سس قرمز به مقدار لازم

گوجه نصف یک عدد یا ۴ عدد گوجه گیلاسی

قارچ ۳ عدد متوسط

پنیر پیتزا به مقدار لازم

سوسیس کوکتل ۱ عدد

ادویه‌ها: نمک،فلفل،آویشن به مقدار لازم

پیتزا قارچ

طرز تهیه خمیر پیتزا

ابتدا مخمر را با نصف فنجان آب ولرم مخلوط می‌کنیم و می‌گذاریم تا ۱ دقیقه بماند و کمی عمل بیاید.

آرد، بکینگ پودر، نمک و شکر را مخلوط می‌کنیم و بعد از آن مایع خمیر را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و کمی با دست ورز می‌دهیم و روی ظرف را با پارچه‌ای می‌پوشانیم و تا ۱ ساعت استراحت می‌دهیم تا خوب پف کند و به اصطلاح عمل بیاید.

بعد از ۱ ساعت خمیر را روی سطحی که روی آن آرد پاشیدیم پهن می‌کنیم و به شکل گرد در می‌آوریم و با وردنه پهن می‌کنیم. کف قالب مورد نظر را چرب می‌کنیم و یا روی کاغذ روغنی می‌گذاریم.

فر را از قبل در دمای ۱۹۰ درجه روشن میکنیم تا گرم شود.

روی خمیر را کمی سس با فرچه می‌زنیم و پنیر پیتزا می‌ریزیم. قارچ را به صورت اسلایس برش می‌دهیم و روی پنیر می‌چینیم و روی آن ادویه‌ها را می‌ریزیم. در مرحله بعد سوسیس را سکه‌ای برش می‌زنیم و گوجه (به کاهش کلسترول کمک می کند) را به تکه‌های کوچک مثلثی برش می‌زنیم و روی قارچ به شکل دلخواه می‌چینیم و در آخر یک لایه پنیر پیتزا می‌ریزیم.


حال در طبقه وسط فر می‌گذاریم و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آماده است.

باید به این نکته توجه داشت که دمای هر فر با فر دیگر فرق دارد و طریقه استفاده آن‌ها متفاوت است پس باید گهگاهی به پیتزا سرکشی کنیم.

 

برای تهیه سایر غذاها می توانید با مجله ویستامگ همراه باشید. برای اطلاع سریعتر از مقالات ما می توانید سایت ویستامگ را دنبال کنید.

vistamag بازدید : 36 شنبه 10 خرداد 1399 نظرات (0)

میرزاقاسمی یک غذای لذیذ ایرانی است که غذای محلی استان گیلان است. این غذا نه تنها در بین مردم گیلان بلکه در بین همه مردم ایران محبوب است.

میرزاقاسمی از موادی ساده تهیه شده و پخت آن بسیار آسان است. در بسیاری از مهمانی‌ها این غذا را به عنوان پیش غذا با نان سنگک سرو می‌کنند. در صورتی که در گیلان این غذا با برنج سرو می‌شود.

میرزاقاسمی

طعم سیر و بادمجان کبابی در این غذا بسیار غالب است و به همین دلیل محبوب و دلنشین می‌باشد. در تهیه این غذا بهتر است که از بادمجان‌های قلمی استفاده شود تا طعم بهتری به غذا دهد و موجب تند و تیزی غذا نشود.

از زمان ناصرالدین شاه این غذا بین مردم جا گرفت و تا امروز طبخ می‌شود و بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی داریم طرز طبخ میرزاقاسمی را با شما به اشتراک بگذاریم.


مواد مورد نیاز برای تهیه میرزاقاسمی

بادمجان کبابی شده ۵ عدد

گوجه متوسط ۴ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

سیر تازه ۳ حبه

ادویه ها: نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

روغن جامد به میزان لازم

طرز تهیه میرزاقاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

برای تهیه میرزاقاسمی ابتدا بادمجان‌ها را کبابی می‌کنیم. برای کبابی کردن بادمجان می‌توانیم از هیزم استفاده کنیم یا آن‌ها را روی شعله گاز بگذاریم. بعد از اینکه بادمجان‌ها کبابی شدن آن‌ها را در قابلمه میگذاریم و برای مدتی درب آن را می‌بندیم تا بخار حاصل شده به راحت پوست کندن بادمجان‌ها کمک کند.

سیر را خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم و بعد ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم. بادمجان‌های پوست گرفته را ساطوری می‌کنیم و به سیر اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. بعد از مدتی گوجه‌ها را در آب جوش می‌اندازیم تا بتوانیم پوست آن‌ها را به راحتی جدا کنیم و بعد خرد می‌کنیم و به مواد قبلی اضافه می‌کنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم تا مواد با آب ایجاد شده از گوجه بپزد.

در نهایت که آب غذا کشیده شد تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم و هم میزنیم و بعد از اینکه تخم مرغ کاملا پخت غذا آماده است. میتوان این غذا را با سبزی خوردن سرو کرد.


برای خواندن طرز تهیه و دستور پخت سایر غذاهای خوشمزه ایرانی می تواند به بخش آشپزانه سایت ویستامگ مراجعه کنید. همچنین می توانید مقالات ما در حوزه های مختلف را با ویستامگ دنبال نمایید.

vistamag بازدید : 73 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

با وجود تاریخچه‌ها و اشکال مختلف مدیتیشن، مفهوم اصلی آن را می‌توان به چیزی شگفت آور برای مبتدیان و کاربردی برای افراد بدبین دانست.

مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن در بدن است که در آن شخص به آرامی توجه‌اش را به درون خود می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. واژه مراقبه (مدیتیشن) از ریشه لاتین و به معنای «التیام» است. مدیتیشن یا مراقبه به معنای تمرین برای رسیدن به حالتی است که در آن فرد با ذهن، عادات و طرز تفکر خود بیشتر آشنا شده تا بتواند آن را تغییر دهد یا به چیز دیگری تبدیل کند.

به عبارت دیگر، با صبر و تمرین و ورزش هدفمند، به شما توانایی شناخت و درک  افکار خود و کنترل بهتر افکار، احساسات و واکنش‌هایتان را می‌دهد.

مدیتیشن

انواع مدیتیشن

انواع مختلفی از تکنیک‌های مدیتیشن وجود دارد که با توجه به هدفی که دارید می‌توانید روش مناسب را انتخاب کنید. برخی از نمونه‌ها عبارتند از “افزایش قدرت تمرکز، تمرکز بر نحوه تنفس و یا تمرکز بر یک جسم خارجی مانند یک تصویر یا مجسمه؛ پرورش نگرش مثبت مانند بخشش و مهربانی؛ یا افزایش احساس آرامش با تجسم یک مکان امن و آرام.


مزایای مدیتیشن

تحقیقات نشان می‌دهد که تمرین مدیتیشن باعث تمرکز حواس و داشتن افکار مستقیم و یا حتی تغییر مدارات مغز، در نتیجه افزایش استفاده از آن بخش مغز که بر تمرکز، حمایت، یادگیری و حافظه حاکم است و کاهش مناطقی که حاکم بر ذهن سرگردان، ترس، اضطراب و استرس هستند می‌شود. مدیتیشن برای درمان مستقیم و غیر مستقیم استرس و اضطراب مفید است.

مطالعات نشان داده‌اند که تنفس عمیق و یا بازدم طولانی می‌تواند سیستم عصبی را آرام کند و استرس را از بین ببرد.

در مطالعه‌ای که در انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است، کسانی که برای چند دقیقه مدیتیشن مهربانی انجام دادند، احساسات ارتباط اجتماعی و مثبت بودن نسبت به افراد را در هر دو سطح صریح و ضمنی افزایش دادند. این نتایج نشان می‌دهد که این تکنیک به راحتی اجرا شده و ممکن است به افزایش احساسات اجتماعی مثبت و کاهش انزوای اجتماعی کمک کند.

مدیتیشن باعث افزایش احساس شفقت و کاهش نگرانی می‌شود. مزایای مدیتیشن را می‌توان در تمام گروه‌های سنی تجربه کرد. در یک مجموعه عظیم از مطالعات انجام شده درباره ذهن آگاهی در کودکان، مزایای زیر به دست آمده است:

کاهش اختلال استرس پس از سانحه

کاهش علائم افسردگی

کاهش مشکل بی‌خوابی

کاهش استرس جسمی

کاهش خصومت و درگیری با هم سن‌هایشان

کاهش اضطراب

بهبود مهارت‌های اجتماعی

مدیتیشن چیست

چرا مدیتیشن؟

مدیتیشن به شما یاد می‌دهد تا به وضعیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک (به طور کلی کار اعصاب پاراسمپاتیک Parasympathetic این است که عملکرد بدن را طی موقعیت‌های معمولی کنترل می‌کند.) قرار بگیرید. تأثیرات خوبی که مدیتیشن بر بدن می‌گذارد عبارتند از : تقویت عضله، داشتن خواب بهتر و کمک به هضم.

همچنین مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا در حال حاضر باشید و افکارتان متمرکز شده و حواستان پرت نشود که این باعث می‌شود کار خود را سازنده‌تر و روابط خود را صمیمانه‌تر کرده و به طور کلی باعث می‌شود قدر داشته‌های خود را بیشتر بدانید.

 

برای خواندن مقالات بیشتر در زمینه روانشناسی با ویستامگ همراه باشید. مقالات ما را در دسته بندی های مختلف می توانید در مجله ویستامگ دنبال کنید.


vistamag بازدید : 56 دوشنبه 05 خرداد 1399 نظرات (0)

گوشی شیائومی Mi 10 Pro جزو گوشی‌های برتر سال ۲۰۲۰ است و از هر نظر یک رقیب سرسخت برای گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید. دوربین ۱۰۸مگاپیکسلی این گوشی توجه مردم را جلب کرده، اما باید بدانیم که سنسور بالا همیشه به معنای کیفیت تصویر بالا نیست پس نباید انتظار زیادی از این گوشی داشته باشیم.
در این مقاله قصد داریم تا به برخی ویژگی ها و مشخصه های گوشی جدید شیائومی یعنی گوشی شیائومی Mi 10 Pro بپردازیم.

گوشی شیائومی Mi 10 Pro

سخت افزار گوشی شیائومی  Mi 10 Pro

این گوشی ۵G، شامل نمایشگر، بلندگو، چیپ ست، باتری باکیفیت عالی است. شیائومی در این مدل هیچ یک از لبه‌های گوشی را حذف نکرده است. اما این عالی بودن نمی‌تواند برای بخش نرم افزاری نیز صدق کند.

دوربین گوشی می 10 پرو

این گوشی یک انتخاب مناسب برای تصویر برداری می‌باشد، چرا که دارای جدیدترین لنز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و دارای ۴ سنسور دیگر ۲۰ ، ۱۲ ، ۵ و ۲ است که می‌تواند تصاویر عالی و باکیفیتی را ضبط کند. این گوشی می نوت ۱۰ پرو به ترتیب با این ۵ سنسور دوربین ویژگی‌های عکس برداری معمولی (wide)، فوق گسترده ( ultra wide ) ، تله فوتو با ۲X زوم ، تله فوتو با ۵X زوم و لنز ماکرو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

صدای شیائومی  Mi 10 Pro

دارای دو اسپیکر بدون دسته است. که کیفیت صدای فوق العاده‌ای دارند! از نظر اندازه، آن‌ها بیشتر شبیه یک بلندگوی بلوتوث دار فشرده هستند تا تلفن. این حجم از صدا از این سوراخ کوچک واقعا باورنکردنی است.

صدای گوشی شیائومی می 10 پرو

عمر باتری

عمر باتری شیائومی می ۱۰ پرو ۵G در تست  Gsmarena دارای یک امتیاز خیلی خوب است. این تست روی حالت ۹۰ هرتز نمایشگر انجام شده است. اگر شما زیاد از گوشی استفاده نمی‌کنید، به راحتی می‌تواند دو روز بدون نیاز به شارژ برای شما کار کند. و هنگامی که به شارژ احتیاج دارد، خوب، آن جاست که شارژر ۶۵W به کار می‌آید و خیلی سریع گوشی را شارژ می‌کند.

نمایش و طراحی گوشی شیائومی می ۱۰ پرو

طراحی گوشی شیاومی Mi 10 Pro ، خوب، مدرن و قابل پیش بینی است. به نظر می‌رسد در سال جاری تمام گوشی‌های جدید اندروید به سمت یک نگاه همگرا هستند و این گوشی از این قاعده مستثنی است. شیشه‌ای در جلو و عقب، لبه‌های صفحه نمایش به شکل  هلالی، دوربین سلفی با ظاهری همانند سوراخ پانچ در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش و چهار دوربین در قسمت پشت قرار گرفته است.

کیفیت ساخت گوشی می ۱۰ پرو به خوبی رقبای اندرویدی خود است.

گوشی Mi 10 pro شیائومی مجهز به صفحه نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD می‌باشد. نسبت تصویر نمایشگر به اندازه ۱۹.۵:۹ و تراکم پیکسلی آن، ۳۸۶ppi  می‌باشد. می‌توانید نرخ رفرش آن را روی ۹۰ هرتز تنظیم کنید تا عملکرد راحت‌تر و نرم‌تری را تجربه نمایید.

خلاصه ای از مزایا و معایب گوشی شیائومی می 10 پرو

مزایا

  • داشتن نمایشگر زیبا
  • بلندگوهای با صدای بلند و واضح
  • ۲۵۶GB حافظه داخلی
  • شارژ بسیار سریع

معایب

  • دوربین ۱۰۸MP خوب است، اما به اندازه بزرگی سنسورش با کیفیت نیست.
  • برنامه دوربین خیلی با کیفیت نیست.
  • اعلان‌های غیرقابل اعتماد
  • رتبه بندی IP68 ندارد.
  • دسترسی محدود
  • بدنه لغزنده که می‌تواند حباب ایجاد کند.
برای خواندن سایر مقالات در زمینه تکنولوژی و خبرهای روز فناوری با ویستامگ همراه باشید.

 

vistamag بازدید : 121 دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

ارگان‌های داخلی بدن برای این‌که بتوانند عملکرد درستی داشته باشند به آب نیاز دارند و کم‌آبی می‌تواند سلامت کلی بدن را تحت شعاع قرار دهد. همچنین آب سموم را از بدن دفع می‌کند و می‌تواند در کنترل وزن نیز به شما کمک کند، چون باعث می‌شود تا حس سیری داشته باشید. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که هیدراته کردن بدن یا همان هیدراتاسیون، باعث افزایش سطح تمرکز می‌شود. وقتی که صحبت از هیدراتاسیون یا آبرسانی بدن می‌شود اولین روشی که به ذهن می‌رسد نوشیدن آب است. حتماً از قانون ۸ لیوان آب در روز اطلاع دارید.
اما روش دیگر استفاده از مواد غذایی است که از آب زیادی تشکیل شده است. در ادامه به چند مورد از این مواد غذایی خواهیم پرداخت.

هیدراتاسیون

1-کدو سبز

طرفداران نودل و پاستا می‌توانند به مصرف نودل‌ کدو سبز روی بیاورند. زیرا جایگزین مناسبی برای غذاهای با کربوهیدرات بالا است و ۹۵ درصد آن از آب تشکیل شده است. درنتیجه هیدراتاسیون بدن از بارزترین خواص آن است. همچنین منبع خوبی از ویتامین A است و به کنترل دیابت و کاهش کلسترول نیز کمک می‌کند.

2- گرمک

گرمک از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است و منبع خوبی از بتاکاروتن (beta-carotene  )ویتامین ‌C و پتاسیم است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و البته گزینه مناسبی برای هیدراتاسیون بدن است. گرمک می‌تواند طعم خوبی را در سالاد میوه شما ایجاد کند. همچنین می‌توانید آن را به همراه تکه‌های پنیر و انگور در کنار ظرف کباب خود سرو کنید.

3-کیوی

وقتی که صحبت از ویتامین C می‌شود فوراً پرتقال به ذهنمان می‌رسد اما ویتامین C کیوی حتی از پرتقال هم بیشتر است. این میوه از ۸۵ درصد آب تشکیل شده است و به اندازه یک موز متوسط پتاسیم دارد. همچنین دارای شاخص گلیسمی glycemic ) ) یا قند خون پایین است. به این معنی که دیرتر جذب می‌شود و به مدت بیشتری ما را سیر نگه می‌دارد. این میوه گرمسیری خوشمزه می‌تواند یک ترکیب عالی برای سالاد میوه باشد.

4-هندوانه

بی‌دلیل نیست که هندوانه یک خوردنی‌ محبوب برای پیکنیک‌های تابستانی است. این میوه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده است و می‌تواند به هیدراته کردن بدن در یک روز گرم به  نگه دارد. علاوه بر این حاوی ترکیبات مغذی از جمله ویتامین A، B6، C و همچنین لیکوپن ( lycopene آنتی‌اکسیدان‌ها است. از هندوانه می‌توانید در سالاد میوه استفاده کنید و یا با آن یخ در بهشت درست کنید و در یک روز داغ تابستانی نوش جان کنید.

5-کاهو

کاهو از ۹۶ درصد آب تشکیل شده است و از کالری کمی (هر فنجان ۱۰ کالری) برخوردار است. بنابراین علاوه بر این‌که به هیدراتاسیون بدن کمک می‌کند باعث تناسب اندام نیز می‌شود. همچنین حاوی ویتامین A و C و فیبر است. کاهو را می‌توانید به صورت سالاد و یا در ساندویچ‌ها مصرف کنید. همچنین می‌توانید به جای نان با آن‌ها ساندویچ و دلمه درست کنید.

 

کاهو برای هیدراتاسیون

 

 

 

 

6-گل کلم

گل کلم حاوی بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. در نتیجه اگر تا به امروز از گل کلم دوری می‌کردید حالا زمانش رسیده که آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گل کلم که سرشار از فیبر است، از ۹۲ درصد آب تشکیل شده که آن را به گزینه مناسبی برای هیدراته کردن بدن تبدیل کرده و است. از ویژگی‌های گل کلم این است که می‌توانید هر طعمی که می‌خواهید به آن بدهید و خوردن آن را برای خودتان لذت‌بخش‌تر کنید. همچنین به جای خامه یا پنیر می‌توانید برای غلیظ کردن سوپ از آن استفاده کنید.

استفاده از این مواد غذایی نام برده شده در این مقاله می تواند تا حد زیادی به هیدراتاسیون بدن و در نهایت سلامتی شما کمک کند. بنابراین توصیه ویستامگ این است که علاوه بر نوشیدن مقدار کافی آب در روز، استفاده از این مواد غذایی را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 181
  • بازدید سال : 1,430
  • بازدید کلی : 4,797